Forum FORUM PRZENIESIONE Strona Główna


FORUM PRZENIESIONE
www.MotoManiak.org
Odpowiedz do tematu
Podstawy tuningu Jawy.
czakpiotrz
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

1. Podstawa do tuningu to silnik w dosyć dobrym stanie (małe luzy na wale) będe się opierał na jawce, gdyż wg mnie jest to najlepszy sprzęt do tuningu za małe pieniądze, Dlaczego:
-Małe wewnętrzne magneto - umożliwia uzyskanie większych prędkości obrotowych
- Pełne przeciwwagi wału, łatwiej pozbyć się pojemności szkodliwej
- Trzy biegowa skrzynia
- Gażnik o średnicy 17mm
- łatwo dostępne kanały

1. Kupujemy dobry tłok (nie taki za 8zł), do jawki można kupić w sklepie AGMOT - [link widoczny dla zalogowanych] - pytać telefonicznie, koszt 22zł . Tłok jest na 2 pierścienie (2zł/szt)
2. Wymieniamy tulejkę główki korbowodu na nową- jak oddajecie tłoka do szlifu to dajcie też tulejkę i sforzeń
3. Do skrzyni korbowej wykonujemy podkowę z aluminium lub bakelitu (może być mosiądz, miedź lub stal) grubość 7mm
4. Łożyska na wale powinny być lepszej jakości (nie takie za 6zł)
5. Polerujemy wszystkie kanały - sposób wiertarka, wiertło 4mm z nawiniętą szmatą i smarujemy pastą polerską
6. Tłok podcinamy od strony wlotu mieszanki o 1mm, nie więcej!
7. Tłok polerujemu w środku do wuskośco sworznia
8. Kupujemy nowy przerywacz - w celu precyzyjnego ustawienia zapłonu
9. Świeca jednoelektrodowa Odpowiednik F80 iskra (schowany izolator), polecam NGK i PAL
10. Sprzęgło wzmacniamy za pomocą 4mm podkładek pod sprężyny.
11. Gażnik możemy rozwiercić do 18 mm - 20mm
12. Głowice można splanować o 1,5mm


Tłok na 2 pierścienie jest lepszy niż 3 pierścieniowy, Szukajcie tłoków orginalnych lub lepszej jakości. Tłok przed szlifem gotujemy kilka godzin w gorącym oleju (może być spożywczy). Przy szlifie pilnujcie aby był on wykonany dokładnia (przepolerowany) i zachowane były luzy, dla tłoka gorszej jakości luz musi być dość spory.

Warto wycentrować i nasmarować koła, wyregulować chamulce i ustawić zbieżność kół.

Te przeróbki pozwolą jeździć jawką z prędkością ok 70kmh (przy Z12) przy dobrych przyspieszeniach.

Przeróbki silników rometoskich są trochę trudniejsze.

Link do strony o tuningu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to najlepsza stronka o tuningu, praktycznie wczerpuje ten temat

Niestety, ale reklama innych stron jest dozwolona tylko w dziale "wasze www"

Tłoki 40 mm można kupić za 15zł tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

Kupowanie cylindra "tuningowego" moim zdaniem mija się z celem, jak pasuje orginalna głowica to jest to ten sam cylinder tylko przeszlifowany na większy tłok, lepiej więc przeszlifować orginalny.

Nie mam pojęcia jaka jest jakość tych tłoków i cylindrów, więc proszę o opinię.

To by było na tyle
pzdr



To że nie są to jakieś nowiny to wiem, silnik jawiki to konstrukcja z lat 60, romet to samo więc trudno być odkrywczym\ Poza tym po co eksperymentować z dziwnymi rozwiązaniami jak zostało to opracowane i sprawdzone przez znawców tematu wiele lat temu Od tego czasu zmieniło się wiele, np jakość części zamiennych do starszych silniczków drastycznie spadłą, za są lepsze oleje których leje się mniej (1:40 w zupełności wystarcz) To że wciskają wam rozwiercony cylnder za 90zł+przesyłka o czymś świadczy, to że nie ma on 60 cm łatwo wyliczyć.
Sposoby docierania też czytałem dziwne - nie chodzi o nieprzekraczanie 30 kmh, czy nie otwieranie do końca gazu, chodzi li tylko o nie żyłowanie silniczka. Podstawą jest dobrej jakości tłok, lepszy nawet używany w dobrym stanie niż garażowe g*wno z garnków aluminiowych, które jest cięzkie jak diabli i puchnie niesamowicie
Odnośnie świec do ogarów najlepsze były F95 iskra lub $ elektrodowy Bosh, Dla jawki F80 iskra i podobne, chodzi w głównej mierze o położenie elektrod w komorze spalania. Znając stan większości romecików wypada wspomnieć, że szlif cylindra i ustawienie zapłonu zmienią całkowicie ten motorek. O tuningu simsona nie ma co pisać, dostępne są cylindry 60 i 70 cm3, więc to żaden problem Z motocyklami znam się od czasów jak cena benzyny na dzisiejsze pieniądze nie przekraczała złotówki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tom
Początkujący


Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Całkiem dobry opis tuningu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czakpiotrz
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

Wiem, dzieki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
J@nek
Gość



ja bym proponował nalać denaturat do baku i jest nitro
czakpiotrz
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

hehe, i zapałką sprawdzić czy jest i czy nie przecieka bak hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
J@nek
Gość



ja tak gażnik w komarku sprawdzałem
czakpiotrz
Administrator


Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsk Podlaski

i co?? niezłe fajerwerki byly??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Podstawy tuningu Jawy.
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu